KOREA BUDGET TRAVEL memberi perkhidmatan yang berbaloi untuk sesiapa yang ingin melancong ke Korea. Lawatilah page KOREA BUDGET TRAVEL untuk mendapatkan informasi lanjut budget trip ini. Boleh juga email ke hanziskandar@yahoo.com / hanziskandar@hotmail.com

Thursday, May 24, 2012

GENTING RIDE SEMPENA HIMPUNAN JUTAAN BELIA PUTRAJAYA 2012


Genting ride malam jumaat ni agak menarik route nye , tetapi dengan masalah gear basikal aku yang tak hidup segan mati x mahu selepas servis terpaksa berhempas pulas pakai gear paling rendah je even naik bukit. Keras urat2 kaki  mengayuh time ada bukit. Jarak perjalanan adalah dalam 25km tak silap aku, meter aku pon dh kong semacam, x jalan lak mlm tu. Pertama kali kayuh on road sepenuhnya kt putrajaya hari tu. Tengokkan bilangan orang kira tak ramai sgt pon, lebih2 lagi kayuhan ni dibuat pada hari biasa, mmg kebanyakkan orang tak sempat la nak gerak lepas kerja, yang mana kerja terpaksa rushing.




Beginilah keadaan yang menjadi kekecohan pada malam tu, boleh dikatakan sgt kelam kabut dengan baju tak dapat, air botol pon x dapat  benda free la kata kan. Yang dah register online pulak ada nama yang xde  dalam list termasuk aku, disuruh tulis nama untuk amik baju kendian, alih2 sekadar cukup syarat je, bila tengokkan orang berebut mcm perang dunia ke-10 disebabkan nak ambil baju je, biarkan je la .
Berkejar gak la aku dr Meru ke Putrajaya nak register awal alih2 hampeh dengan lokasi register yang diberi tak betol, berpusing time mula2 nak cari mana tempat daftar, katanya dekat ngn mahkamah dan tak diberitahu belakang, ke depan.... alih2 nun jauh di belakang.
Tapi apa pon kadang-kadang perkara yang kita cuba aturkan x semestinya akan sempurna bila masanya tiba, kadang2 benda yang tidak dijangka dan diluar dugaan akan berlaku , mungkin mereka sudah buat yang terbaik tp nasib tidak menyebelahi mereka untuk menjadikan perjalanan ni lebih lancar.
Apa2 pon di masa akan datang harap pihak penganjur dapat membaiki kelemahan yang telah berlaku ini.

 "Abg zol tgh bercakap dengan M. Kumaresan menuntut hak sbb x puas hati tak dapat baju"



 "Muka kecewa lucky draw tak mengena"

 " Muka hepi sbb byk dpt no lucky draw...(tapi x kena satu pon)"


" cahaya-cahaya keimanan menyelubungi para pengayuh"



Habis je kayuh suma berkumpul balik kat area register tu , di belakang istana kehakiman@mahkamah, untuk sesi cabutan bertuah pulak. Dalam pukul 10:30 jugak habis mengayuh. Dan habis cabutan bertuah dalam pukul 12 tgh malam maka berlalu lah event ni....




By ShaRil rOutH WelLinG with 3 comments

3 comments:

Post a Comment

EVENT

Popular Posts

    • Popular
    • Categories
    • Archives