KOREA BUDGET TRAVEL memberi perkhidmatan yang berbaloi untuk sesiapa yang ingin melancong ke Korea. Lawatilah page KOREA BUDGET TRAVEL untuk mendapatkan informasi lanjut budget trip ini. Boleh juga email ke hanziskandar@yahoo.com / hanziskandar@hotmail.com

Friday, December 3, 2010

Cendol Leman Dawi, Senawang

Aku selalu dok dgr pasal cendol beli sekali pastu tambah free , tak kisah berapa kali ko nak tambah. Nama kedai tu “Cendol Leman Dawi” yang terletak kat Seremban, mcmna aku nak explain lokasinye, time aku pegi kebetulan sesat dr Tol Pedas/Linggi. Kalo dr Tol Pedas/Linggi tu jalan.... je follow signboard ke Pedas dalam perjalanan follow signboard Pedas tu sbnrnye jalan dalam nak ke Seremban, hmm.. lebih kurg cmtu la. Dalam perjalanan korg tu korg akan melalui kawasan kampong,errr.... kira boleh dikatakan kampong la jugak dan sure korg akan leh perasana kedai tu di sebelah kanan sbb banyak kereta situ sbnrnye aku merasakan kedai ni di area2 Senawang . Dan semestinye banner besar akan Tertulis “Cendol Leman Dawi” . Sememangnye Tambah Percuma, untuk permulaan korg kena la beli mcm Cendol Pulut, Cendol Jagung, Cendol Kacang atau Cendol Biasa harga dalam RM1.00 – RM2.00 cmtu pastu leh la tambah berkali2 tapi cuma Cendol biasa je la, setiap meja kat situ dah disediakan dgn aisnye, gula merahnye, santan & cendol nye.. jd tuang je lah sendiri. Kat situ gak ada air Limau Bali FREE minum la berapa kali korg nak, nak bungkus bawa balik pn boleh. Sememangnye kedai ni tak putuus2 pelanggan kebiasaan kedai ni akan buka pukul 11.00 pagi sampai habis cendol tu, biasanye cepat tutup dalam pukul 3 ptg – 5 ptg cmtu. Bagi aku cendolnye biasa je rasanye takde yang bila aku rasa ada perasaan WOW dalam diri. Yang menjadikan menarik kedai tu ialah sorg pakcik ni yang senantiasa berleter dengan pengetahuan amnye dan lawaknye. Aku tak tau lak nama pokcik tu apo. Kalo rasa2 lalu2 area situ, singgah2 la menikmati cendol situ.
















By ShaRil rOutH WelLinG with 9 comments

9 comments:

pak cik yg berleter tue adelah Leman Dawi itself.. :)

ohh.. ye ke... hehehe.. ni mesti selalu pegi..=p

Post a Comment

EVENT

Popular Posts

    • Popular
    • Categories
    • Archives