KOREA BUDGET TRAVEL memberi perkhidmatan yang berbaloi untuk sesiapa yang ingin melancong ke Korea. Lawatilah page KOREA BUDGET TRAVEL untuk mendapatkan informasi lanjut budget trip ini. Boleh juga email ke hanziskandar@yahoo.com / hanziskandar@hotmail.com

Saturday, May 21, 2011

Aunty Aini's Garden Cafe, Nilai N9




Aunty Aini's ni kalo sesapa yang tak tau mungkin ingat ini sebuah rumah dengan kawasan kebun , dan yang pernah lalu depan nye mungkin tak perasan. Sebenarnye Aunty Aini's ni adalah sebuah kedai bertemakan kedai dalam taman. Sememangnye kalo dr luar dh nampak pelbagai pokok2 dan tanaman menyelubungi kawasan cafe ni.



Seperti yang diberitahu owner yang bernama Aunty Aini ni anaknye Zarina An Julie.. hmmm... aku tak berapa pasti benda tu, tp Aunty Aini ni mmg peramah orgnye dan kawasan cafe mmg kawsan rumahnye kalo korg pegi dan masok dlm tu boleh lihat beberapa rumah di bhg belakang, tapi mmg Aunty Aini's Garden Cafe ni penuh dengan ketenangan . Pokok, bunga2 yang ditanam dengan landskap yang teratur menampakkan kawasan cafe tu natural dengan keindahan semulajadi.



Tempat duduk kat cafe ni pelbagai korg nak suasana bilik old style ada, kat taman, tempat makan biasa ada tetapi yang paling menjadi rebutan tempat makan pondok kiranya duduk bersila, kalo korg nak makan kat pondok ni mmg kena call dan booking awal2.





Jenis makanan yg ada kat sini ala2 Barat dan Timur. Time kitorg makan sini kitorg pilih western food sbb Lamb chopnye.... Sirloin steaknye sgt berbaloi makan kena ngn harganye bg Cafe yg mcm ni . Kalo nak tau tengok gambar menu yg aku amik. Portionnye agak besar dan keliatan daging sedap2 je. Kitorg ada order mushroom soup tp tersilap order dihantar yg original nye, yg kitorg nak jenis creamy tp still sedap gak tambah lagi dicicah ngan Garlic bread. hmmmm... lagi la..

a

Lama gak kitorg dok situ dr pukul 6:30 pm cmtu sampai pukul 8:15 pm, situ mmg ada disediakan surau untuk sembahyang.


Last but not least desertnye yang menjadi kegemaran ialah Tapai + Ice Cream, bagi yang first time dtg sini itu menjadi wajib dan tradisi untuk diorder. hehehehe...



Jadi, singgah2 la ke Nilai, bukan setakat leh beli kain je leh makan2 kt sini, byk sbnrnye tempat untuk di makan kt sini.


By ShaRil rOutH WelLinG with 18 comments

18 comments:

HI fatihah... mmg syok sini fatihah , makan dalam keadaan suasana yang nyaman.. hehehe

u r one funny guy! apepn,this place mmg awesome. i have frens dreaming to go there again! btw, nice blog,mate.

funny ? hahaha. no la.. i'm serious guy.. kekeke.. thanks mate..

Am from shah alam, exit mana patut ambil, klia or nilai?

amik exit menuju klia.. kalo guna highway kl-seremban nanti akan amik exit ke nilai, pajam cmtu leh masok exit tu gak..

Mmg best. Cuma aku rasa mahal nasi putih rm4.50 sepinggan. Nak up pun jangan la nasi putih, makanan ruji kebangsaan tu. Yg lain2 tu berpatutan.

ohh.. yeke.. rm4.50 sepinggan.. biar betol..

nasi putih bukanke 1.50 ada tulis kat gambar menu

tak perasan lak time tu sbb dtg time tu tak makan nasi putih pn...=p

Memang best tempat ni..Try Jenahak Lemak Tempoyak..Memang Terbaeeek. Tapi for me kalau mahal tapi sedap memang berbaloi.

tak merasa lagi... baru sekali je pegi.. akan dtg kena cuba ni, bunyi je mcm sodap. =)

Post a Comment

EVENT

Popular Posts

    • Popular
    • Categories
    • Archives